tisdag 7 december 2010




Hej hej!

Här ser ni större delen av våra små hundar i rastgården :)

Just nu har vi anställningsintervjuer på G på dagis.
Malin har beslutat sig en gång för alla att flytta hem till sitt skåne och gå väktarutbildningen så att vi alla ska känna oss tryggare på gator och torg =)
Men då måste vi ha en ny hundskötare så klart. Vi har fått ett 20-30 tal ansökningar och nu börjar jakten på den bästa :)
en av mina personliga favoriter var han som ringde och prata in på telefonsvaren och sa "jag vill gärna hjälpa till att fostra elaka hundar!" samt mailen från damen som hade ryggfel och tennis armbåge! :)

Om ni ser en liten vit, brun söt hund på bilden med blå kappa så är det vixie. Häromdagen tappade jag bort vixie.
Jag visste att jag skulle ha 6 hundar med mig men såg bara 5. Men så hittade jag vixie. Under min egen arm :)
Brukar bära henne ibland i trappan nämligen och eftersom hon väger runt..1-2kg så satt hon rätt bra under min arm :)

Sen till lite tråkigare saker: Vi har ständigt "problem" med att folk på söder gärna har sina hundar lösa. Många har väldigt dålig koll på sina hundar och låter dom gärna springa fram till oss. Även om dom anser att deras hund är snäll så betyder inte det att våra dagis hundar, eller vi, uppskattar att det kommer en främmande hund framspringandes. Hundarna på dagis är en flock och en okänd hund är inte alltid välkommen. Så gott som aldrig enligt oss i personalen. Det stressar även oss i personalen när detta händer även om vi försöker att alltid ropa bort hunden och att sätta oss själva framför våra dagis hundar. Vi byter ofta också håll om vi ser lösa hundar.
Det finns även en mindre trevlig man i området runt dagis som ALLTID släpper fram sin hund i kopplet till våra hundar och sen skrattar. Känns som ett väldigt otrevligt och onormalt beteende. Vet inte riktigt vad det är han vill göra. Reta oss kanske? Kanske dags att han skaffar sig en hobby!
Hur som helst så har ni vänner som gärna har sina hundar lösa så får ni gärna be dom att så fort dom ser oss att ropa in hunden och koppla den tills vi har gått förbi. :)

Vi har varit lite dåliga på bloggandet på sista tiden men vi ska försöka skärpa oss :)

Ha en fortsatt trevlig vinter !

Jennyfer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar