torsdag 7 april 2011

Ett litet tips!


Hej!

Min hund britney (staffe) är galen i pinnar. Pinnar är det bästa som finns!
Men, det kan också vara väldigt farligt att leka med pinnar.
Det fick Britney, (och framför allt jag!), lära sig i höstas när hon var nere vid stranden och lekte med en pinne som jag kastade i vattnet och hon hämtade.
Pinnen gick av och fastnade i gommen, mellan tänderna. Britney fick panik och det fick jag med efter ett tag då jag märkte att hon inte fick loss den. Den satt som sten och hon började i panik riva sig själv i ansiktet eftersom hon inte fick in tassarna i munnen så blodet sprutade (iaf lite). Jag försökte hjälpa henne men det var svårt eftersom hon hade panik och inte ville vara stilla och jag såg framför mig att stoppar jag in handen i munnen på henne så måste handen till akuten sen.. MEN så kom jag på att jag hade en sked med mig i min sons vagn! Sprang och hämtade skeden och kunde på så sätt bända ut pinnen!!

Lärde sig Britney sin läxa? Nej nej. 3 minuter senare sprang hon och skulle ta en ny pinne. ICKE SA NICKE!

Hade inte Britney lös på länge efter det. Men så kom jag på att jag ju kunde ta med ett vanligt ben! Brukar köpa en sån ben rulle på ica. Kostar 20 kronor. Så alla ni som har hundar som gillar pinnar men har lite för starka tänder för sitt eget bästa så är mitt tips att köpa ett ben och ta med ut.

Låt hunden bära benet själv så blir även promenaden till parken/ängen roligare. När ni kommer hem så lägg undan benet så blir det ännu mer attraktivt att ha med sig ut på promenad.


Själv har jag numera alltid en sked med mig! Man vet aldrig! Även dom som lånar Britney får en sked :D

Mvh Jennyfer

1 kommentar:

  1. Usch vilken händelse, får börja ta med mig en sked på promenaderna ;)

    SvaraRadera